blogger sarawak

blogger sarawak logo

nama

layanzzz

19 August 2010

tips utk tahan lama.. (sesuai utk lelaki @ wanita)

Sesuai untuk yang dah berkeluarga mahupun yang masih solo.......
Ewah ewah ewah... korang suka betul kalau bab-bab nak tahanlama nie, ya?


Kat bawah nie ada petua untuk 'tahan lama'. grrrrr.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
KELAPA PARUT
Untuk lebih tahan lama selama 2 tahun.
Belah kelapa dan ambik sebelah sahaja.
Gunakan sebelah pada 31 December 2003. Dan sebelah lagi pada 1 January 2004. Wah...tahan sampai 2 tahun kan ?

NASI/LAUK
Biar tahan lebih lama,
Jangan gunakan jari pasal jari korang ada bakteria. Sebab tu lauk cepat basi. Ceduk la pakai sudu ke, sudip ke.

BARANGAN KEMAS TERUTAMA EMAS
Kalau untuk lebih 'tahan lama',
Bayar le zakat utk barang kemas tu atau pakai saja. Barangan emas bila dah terlalu banyak, kena bayar zakat. Kalau tak, tetiba hilang atau kena curi, padan muka korang, ha haa...

PAKAIAN.
Nak tahan lama,
Jangan rendam dalam serbuk pencuci lama2 sangat. Elak guna washing mach. Jangan jemur bawah mentari terik. Elak guna bleach. Jangan bawa mandi kat beach. Gantung bila disimpan.
Cuci guna air jeram/hujan. Jangan bagi pinjam kat kawan!!!.
Kalau nak tahan lagi lama PINJAMLAH BAJU MEMBER...
BAJU SENDIRI SIMPAN.

KERETA
Nak tahan lama.
Lepas beli, simpan kat garaj. tutup elok2. Jangan bagi angin masuk. Jangan bagi abuk masuk. Jangan bagi wap air masuk. Bayar loan bulan2 sampai abis loan. Gerenti tahan lama.

KENYANG
Kalau nak tahan lama,
Sebelum makan - baca bismillallah dan doa
Akhir makan - doa dan ucap alhamdullillah. ..

UMUR
Umur nak tahan lama?
Banyak kan senyum, jangan fikir semua masalah dan jangan merokok!!! (bukan sebab rokok tu bahaya tapi bazirkan duit saja, kalau duit tak ada, banyakkan lagi masalah).

ROKOK
Rokok nak tahan lama?
Jangan hisapplah... ...!!!!, letak atas meja dan pandang saja.
P/S: jangan hisap benda-benda yang dilarang...sendiri mau ingat
hahaaa....

TIDUR
Nak tahan lama tak tidur malam
Rajin-rajinlah tidur siang.

HUBUNGAN
Bertahan lama dalam persahabatan/ hubungan,
Jujur dan ikhlas je!!!!

Last word:
SELAMAT BERTAHAN LAMA...
...............sentiasa terbuka dan rasional.

HAHAHA..jgn ingat yang tu jer...

7 comments:

s h a f i q h a s h i m _____ said...

bguna jgak :P tajuk tu rmai orang salah anggap tu . hahaha

Syukie said...

dah suka nak tahu apa yg tahan lama, rupa2 nya..asiesy~~

aKu dEdEkDiNHo said...

hahahaha.. mmg tips yg berguna..
jgn fkr lain jer la utk tjuk tu..

Zairie Husin said...

nice :D

my recent post:
mari bantu cari @ sebarkan berita kehilangan adik wan nur

aKu dEdEkDiNHo said...

zairie, aku dh tlg ko promosikn berita tu.. aku harap sesama kte menolong cri bdk tu..
kesian kat familinya..

Hariz said...

Nice N Cool
Thanks Share :)

New Entry Prof-Hariz
Ayie Tak Puasa Tapi Nak Raya.

aKu dEdEkDiNHo said...

sma2 bro..

Related Posts with Thumbnails