blogger sarawak

blogger sarawak logo

nama

layanzzz

16 August 2010

aku nk kawen la..

Samad dan Husin merupakan sahabat karib. Kekariban mereka memang di luar batasan pemikiran manusia normal ibarat cubit peha kiri, peha kanan terasa geli. Hari demi hari berlaku sehinggalah pada suatu hari di mana kedua sahabat baik tersebut dengan seriusnya berbincang tentang perkahwinan.

Samad: Sin, aku dah buat keputusan muktamad. Aku nak kawin bulan depan.

Husin: Iyeke mad?kau biar betul?kau nak kawin dengan siapa nanti? Tak penah pulak aku nampak kau keluar dating dengan mana-mana perempuan. Sepanjang masa kau ada dengan aku je sampai orang kata kita macam belangkas..

Samad: Betul la sin, aku memang nak kawin. Sebab kau sahabat karib aku, maka aku bagitahu kau dulu. Aku nak kawin dengan Leha, anak mak Salmah kat hujung kampung tu. Kali pertama aku pandang wajahnya aku sudah jatuh hati..

Husin: Leha? boleh tahan jugak citarasa kau ye. Gadis paling cantik dalam kampung kita jugak jadi pilihan hati kau..

Samad: Aku pun ada hati dan perasaan jugak sin. Hendak jugak... (sebelum sempat Samad menghabiskan ayat terakhir kepala beliau dengan deras telah ditempeleng dari belakang sehingga menyebabkan beliau bengong seketika)

5 saat kemudian...


Bapak Samad: Bertuah punya anak, baru seminggu masuk darjah satu dah sibuk pikir pasal kawin! Hah, mana rokok yang aku suruh kau beli tuh?!

Samad: Err..sori bapak. Lupa daratan sekejap..he

4 comments:

~HaZeL~ said...

adoyai! sakit perut ketawa...(^___^)

aKu dEdEkDiNHo said...

hehehehe.. kck2 dh reti nk kawen kn..

~HaZeL~ said...

gimmick permulaan citer mmg menjadi.. adoyai... hahaha

aKu dEdEkDiNHo said...

mula2 mcm btol jer nk kawen.. tp rupa2nya bru darjah 1.. hahaha

Related Posts with Thumbnails